Náš příběh
Kdo stojí za tímto e-shopem?
Určitě znáte XY jiných e-shopů, které mají dlouhou historii, několik stovek objednávek denně, ne-li více a možná mohou být i úspěšnější. Co nás odlišuje od těchto velikánů?
Především ojedinělost a osobní přístup. Díky tomu, že jsme malý e-shop a nabízíme celkem ojedinělé produkty, máme konkurenční výhodu. Další výhodou je fakt, že milujeme to, co děláme. Pokud majitel e-shopu má rád svou práci, odrazí se to také na výsledcích.
A teď Vám prozradím malé tajemství. Možná si myslíte, že majitelem je starší pán, který má několik desítek let praxe v oboru truhlářství nebo v jiném, který je spojen se dřevem. Opak je však pravdou.
Za tímto e-shopem stojím já, Kateřina Malínková, je mi 28 let ( píše se rok 2024, takže s každým rokem si připočtěte také rok mého života, haha.. ) a se dřevem pracuji teprve pár let.
Proč právě dřevo?
Teď, když už víte, kdo sedí za oponou tohoto e-shopu a také Instagramu @Epomarst, nechte mě vám ve zkrácené verzi odvyprávět celý příběh. ( Času je málo, vašeho času si vážím, proto vás tu nechci moc dlouho zdržovat a raději vás rychleji pošlu prozkoumat naše produkty a přečíst si články z výroby a další zajímavé články, které za váš čas opravdu stojí. )
Ale zpět k příběhu, ať dodržím, co jsem slíbila a netrávíte nad čtením několik desítek minut.
Jak jsem se dostala k prodeji dřeva?
Vše začalo po vysoké, kterou jsem úspěšně nedokončila a raději sama odešla. Můj obor mi nedával smysl, a proto jsem se rozhodla najít si práci. A kde se nejlépe hledá práce ihned po vysoké, když je člověk mladý a nezkušený? u rodičů přeci!
A zde vám možná začne příběh více zapadat do celé skládačky. Rodiče totiž vlastní téměř 20 let truhlárnu a z mého pohledu jsou špičkou ve svém oboru. Zželelo se jim mne a zaměstnali mne. Nejprve jen jako pomocnou sílu, kdy jsem začínala úklidem dílny, dělala řidiče, zavážela materiál a dělala další pomocné práce.
Protože celá naše rodina podniká, podnikání máme v krvi (tomu nasvědčuje také fakt, že jsem si od šesti let hrála na firmu téměř až do svých 13 let a měla vše tak promakané, že rodiče občas měli strach, že podám špatně daňové přiznání a úřady nás rozcupují, haha), proto jsem hledala způsob, jak si najít v truhlárně rodičů smysluplnější práci a začít nějaký svůj "projekt".
Narazila jsem na dílně na pár atypických fošen, které pouze ležely ladem pod tíhou prachu. Napadlo mě je zkusit prodat. V té době ještě nebyl žádný e-shop, který by nabízel materiál a dřevo na práci s epoxidovou pryskyřicí a také celá epoxidová výroba nebyla tolik rozšířená (možná byla, jen já to tak nevnímala).
Každopádně jsem fošny nafotila a zkusila je nabídnout na portálech jako je Bazoš a Marketplace na Facebooku. Co myslíte, že se stalo? 70% lidí mě odsoudilo, že prodávám "odpad" tak draze, ale 30% lidí milovalo tu myšlenku, že mohou zachránit dřevo, dát mu nový rozměr a vyrábět ojedinělé projekty.
Fošny jsem začala více fotit, shánět nové kmeny, řezat, sušit, hoblovat, fotit a nabízet. Stále na platformách jako jsou bazary a Facebook, bez e-shopu jen s PDF souborem, kde byl soupis všech fošen a vždy po prodeji jsem musela celý PDF soubor aktualizovat.
Toto celé se odehrávalo odhadem jeden rok a ačkoli se to může zdát jako rychlá cesta směrem vzhůru, opak byl pravdou. Sice jsem měla pár věrných zákazníků a také úspěšných prodejů, ale nezapomínejme, že 70% má práce pohoršovala.a vzhledem k tomu, že prodej probíhal převážně na Facebooku, ukázala se také temná strana uživatelů této platformy - věční kritici bez profilových fotek, kteří jen uráží a servítky si rozhodně neberou. Naštěstí jsem se těmto zbloudilým duším Facebooku naučila odolávat a nevzdala se (někdy jsem však měla namále). Pomohla mi také skupina na Facebooku, kde byli a jsou pouze ti, co chtějí.
Po roce a pár měsících se zrodila první myšlenka e-shopu a začali jsme ihned budovat e-shop na platformě Prestashop. Na této platformě si nás možná pamatujete, protože takto jsme fungovali několik let. Až v tomto roce (2025) jsme přesedlali na Shoptet a neměnila bych.
Epoxid..
Popsala jsem příběh e-shopu, proč dřevo je jasné - rodiče mají truhlárnu, ale proč epoxid?
Miluju tu ojedinělost, miluju vytvářet originální díla, miluju zachraňovat fošny a dřevo, miluju měnit "atypické fošny určené k zatracení" v luxusní výrobky. Vždy jsem byla kreativní a zde se mohu vyžít.
Baví mě nejen prodej fošen a dřeva, ale také samotná výroba. Ačkoli nyní píši v jednotném čísle, pořád jsme tým, nejen s rodiči jakožto majiteli firmy, ale také s kolegy, bez kterých bych výrobu nezvládla. Proto i oni si zaslouží kredit. Vyrábíme nejen na e-shop, ale také na zakázku a stále se snažíme zlepšovat.
Se samotnou výrobou pomocí epoxidové pryskyřice jsme začali až po nějaké době, co jsme spustili prodej fošen přes bazary. Protože když něco prodáváte, musíte vědět, jak se s tím pracuje a co zákazníkům doporučit či poradit. Naštěstí mě i ostatní to natolik chytlo, že část celého projektu e-shopu a Epomarstu tvoří také samotná výroba.
závěrem
Závěrem ještě malé vysvětlení termínu EpoMarst.
Rodiče, kterým jsem nesmírně vděčná, vlastní firmu Marst - https://marst.cz/
proto se nabízelo dát předponu epo - epoxid.